e-Marketing
Το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ είναι μια διαδικασία σχεδιασμού και εκτέλεσης της διανομής, προώθησης και τιμολόγησης προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα μηχανογραφικό, δικτυωμένο περιβάλλον, όπως το διαδίκτυο, για τη διευκόλυνση των ανταλλαγών και την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών. Έχει δύο ξεχωριστά πλεονεκτήματα σε σχέση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ παρέχει στους πελάτες περισσότερη ευκολία και πιο ανταγωνιστικές τιμές και δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μειώσουν το λειτουργικό κόστος.
Καθώς οι επιχειρήσεις προσφέρουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες και ηλεκτρονικές αγορές, οι πελάτες μπορούν να αποκτήσουν πληροφορίες αγοράς από τους υπολογιστές ή τα κινητά τους τηλέφωνα και να αγοράσουν προϊόντα ή να βρουν υπηρεσίες χωρίς να αφήσουν το σπίτι τους, 24 ώρες την ημέρα και επτά ημέρες την εβδομάδα (24/7). Μπορούν να διαβάζουν διαφημίσεις στον ιστό ή από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να λαμβάνουν ηλεκτρονικά κουπόνια, να βλέπουν εικόνες προϊόντων, να συγκρίνουν τις τιμές και να κάνουν αγορές με μερικά κλικ, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και χρήματα.
Για να καταστεί το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ αποτελεσματικό, οι διαχειριστές των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων πρέπει να γνωρίζουν την ηλεκτρονική συμπεριφορά των πελατών, τις τεχνικές ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, καθώς το κόστος και τα οφέλη του marketing μέσω του παραδοσιακού μάρκετινγκ και τις παγίδες και τα νομικά ζητήματα του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Ακολουθεί μια συζήτηση για κάθε μία από αυτές τις πτυχές.